fredag 4 september 2015

Sjuksköterskestuderande - Reflektion kring tjänsteinnovationsföreläsning


Föreläsningen anser vi vara väldigt givande och styrker mycket som boken tar upp men även så erbjöd den djupare förståelse genom diskussion och reflektion. Även konkreta exempel utöver de som boken erbjuder bidrar till utökad förståelse. Något som vi tar med oss från föreläsningen är att istället för att fråga kunden vad vi kan erbjuda dig så ska vi hitta ett sätt att arbeta tillsammans. Detta för att kunna få fram det resultat som kan erbjuda/styrka de värden som kunden har.

Efter föreläsningen har våra åsikter sedan tidigare stärkts, vi kommer i största möjliga utsträckning försöka nå ut till de studerande sjuksköterskorna i alla steg i projektet. Detta för att samla information och om möjligt försöka presentera något i tidigt stadium till dem för att kunna få feedback inför vidare utveckling.

Vår kritik angående den skillnad som finns i relationerna, Företag-Kund och Oss-Sjuksköterskestuderande kvarstår fortfarande men nu i efterhand förstås på ett mer konkret sätt då både boken “Tjänsteinnovation” och föreläsning om det är vinklat gentemot företag.

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Ett tips utifrån era iakttagelser om att det "inte räcker med att bara fråga kunden" är att kika på metoderna som nämns i Service design thinking boken. Tror att ni skulle vinna mycket ny kunskap genom att testa olika typer av observations metoder.

    /J

    SvaraRadera