Hej!
Här kommer vår utvärdering efter föreläsning med Per Kristensson.
Under vår utbildning har ett produktlogiskt tänk varit en
standard men efter dagens föreläsning har vi kommit till insikt med att ett mer
effektivt tankesätt kring utveckling av produkter och tjänster är det
tjänstelogiska.
Den nya kunskap vi fått under föreläsningen är ett
förtydligande av vad boken egentligen presenterar. Framgångsrik tjänsteinnovation
kommer ur att sätta värdet för användaren i fokus och integrera användarna i utvecklingsprocessen.
Detta innebär för vårt projekt att vi ska försöka sätta mer fokus på värdet av
kurutvärderingarna sett ur studenternas perspektiv- vad tjänar de på att delta?
Snarare än universitetets värde av utvärderingarna. Utöver det så inser vi nu
också hur viktigt det är att användaren, alltså studenterna i vårt fall, skall
vara med utvecklingsprocessen kring kursutvärderingar. Som vår förstudie visar
finns det områden inom de program som vi analyserat som kan bli bättre, och för
att bli bättre måste något hända. För att det skall fungera tänker vi att
studenterna måste bli mer involverade kring hur dessa förändringar skall
genomföras. Detta tänker gruppen göra via djupintervjuer med både gamla och
nyare studenter som har varit, eller kommer läsa de kurser som vi anser vara de
mest drabbade.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar