fredag 4 september 2015

Hej!
Här kommer vår utvärdering efter föreläsning med Per Kristensson.

Under vår utbildning har ett produktlogiskt tänk varit en standard men efter dagens föreläsning har vi kommit till insikt med att ett mer effektivt tankesätt kring utveckling av produkter och tjänster är det tjänstelogiska.

Den nya kunskap vi fått under föreläsningen är ett förtydligande av vad boken egentligen presenterar. Framgångsrik tjänsteinnovation kommer ur att sätta värdet för användaren i fokus och integrera användarna i utvecklingsprocessen. Detta innebär för vårt projekt att vi ska försöka sätta mer fokus på värdet av kurutvärderingarna sett ur studenternas perspektiv- vad tjänar de på att delta? Snarare än universitetets värde av utvärderingarna. Utöver det så inser vi nu också hur viktigt det är att användaren, alltså studenterna i vårt fall, skall vara med utvecklingsprocessen kring kursutvärderingar. Som vår förstudie visar finns det områden inom de program som vi analyserat som kan bli bättre, och för att bli bättre måste något hända. För att det skall fungera tänker vi att studenterna måste bli mer involverade kring hur dessa förändringar skall genomföras. Detta tänker gruppen göra via djupintervjuer med både gamla och nyare studenter som har varit, eller kommer läsa de kurser som vi anser vara de mest drabbade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar