Tjena bloggen,
gruppen är överens om att boken
”Tjänsteinnovation” är en bra och lättläst bok som är relevant för projektet,
absolut läsvärd. Det första ord vi fastnade för var delaktighet, studentens
vilja att medverka ökar om de känner sig delaktiga. Därför är det av intresse
att höra mer om processen att få personer att känna sig delaktiga. Vi har
hittills märkt att vissa studenter inte förstår varför de gör
kursutvärderingarna. Kursutvärderingarna handlar mycket om att hjälpa och
förbättra för efterföljande studenter, därför blev vi lyhörda kring sidan 57.
Där det handlar om att hitta vad som gör att det blir en värdeskapande process
för kunden. Vad är det som studenterna upplever med kursutvärderingarna som gör
att det blir en värdeskapande process? Det är en fråga som är relevant för oss
i vårt projekt, som i allra högsta grad handlar om att få studenterna
motiverade. För att få reda på så mycket relevant information som möjligt
handlar det om att använda rätt metod vid informations sökande. Även om det
nämnts tidigare fastnade vi för stycket där det handlar om vilken metod som är
lämplig i olika situationer (kring sida 74). Det som var klart intressantast
för oss var tjänsteinnovationsprocessen på sida 89 och framåt. Det är en utvecklingsprocess
med en arbetsgång som skulle passa vårt projekt och vi hör därför gärna mer om
denna och de olika stegen som ingår. Skulle även föredra ett exempel kring tjänsteinnovationsprocessen
för att få en djupare förståelse. Det sista kapitlet känns inte relevant för
just vårt projekt, men mycket relevant för kursen i allmänhet.
På återseende
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar