fredag 4 september 2015

Kursutvärderingar HS - Reflektioner efter föreläsning "tjänsteinnovationer"

Reflektioner efter föreläsning ”tjänsteinnovationer”

Det var en mycket intressant föreläsning även om den till viss del är svår att koppla till vårt projekt. Det vi fastnade för var ”skapa värde för kunden”. Kan vi få det till att studenterna känner att kursutvärderingar skapar värde för dem skulle de vara mer motiverade att göra dem. Vår tanke att det handlar om att veta hur värde skapas för studenten bekräftades under föreläsningen. Efter föreläsningen har iden väckts att vi kanske är inne för mycket på produkten kursutvärdering, istället för att fokusera på tjänsten som är förknippad med kursutvärderingar. Vi måste bredda vårt synsätt, det kanske inte handlar om att utforma kursutvärderingen så bra som möjligt, utan hur man levererar kursutvärderingarna. Bredda synsättet så att fler innovativa lösningar får plats. Det kanske inte handlar om huruvida kursutvärderingar ges via dator eller papper utan snarare om att, är en student tillräckligt motiverad gör den kursutvärderingen oavsett formatet.  Detta är tankar vi måste ha med oss när vi intervjuar studenter, för att ställa de rätta frågorna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar