Vad har vi gjort?
- Vi har gjort tester för att se vilken typ av lärande som passar en själv. Kan testet användas på studenterna? Isf hur ska dessa tolkas?
- Rekryterat studenter för intervju (23 st Åk 2).
- Planerat in en träff med årskurs 1 på måndag, denna skulle egentligen skett idag (fredag) men det hade blivit en missförstånd över vilken klass det var.
- Undersökt hur utbildningen är upplagd. Vi har sett över utbildningsplanen och examinationsformer för varje termin. Det verkar finnas en stor bredd vad gäller examinationsformer, och en balans mellan teori/praktik. Detta ska stämmas av med studenterna.
- Börjat konstruera intervjufrågor efter det vi fick fram i förstudien och efter att ha läst Steinar Kvales "Den kvalitativa forskningsintervjun".
- Börjat konstruera intervjufrågor efter det vi fick fram i förstudien och efter att ha läst Steinar Kvales "Den kvalitativa forskningsintervjun".
- Vi har sett över kursutvärderingarna från utbildningen och sammanfattat dessa. Osäker på relevansen från dessa då det var så otroligt få tillgängliga.
Reflektion från veckan:
- Belöningar verkar hämmande på inre motivation (lärande), speciellt om man redan anser att det man gör är roligt. Man går då från känslan "jag gör detta för att jag tycker det är roligt" till "jag gör det för att jag får betalt/belönas".
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar