Hej!
För det första vill vi ge boken lite kritik då det är väldigt mycket upprepningar vilket gör att boken känns seg och långdragen. Vår teori är att vi tror det beror på att det är en amerikansk bok(betalt per sida?). Kapitlen hade kunnat vara hälften så långa och ändå förmedlat samma budskap.
Kapitel 2 som handlar om reciprocitet var det vi fann mest intressant och applicerbart i vår projekt. Vi försökte använda oss av det när vi skickade ut mejl och ville värva studenter till djupintervjun. Vi försökte formulera ett mejl där vi ville få studenterna att känna att de ville göra oss en tjänst, vi försökte även locka med fika och använda ordet därför som nämns som en metod i kurslitteraturen.
Kapitel 3 har vi så här långt in i projektet ännu inte kunnat använda oss av men mycket möjligt att det kan vara en metod att ta till om vi får problem med att hitta studenter till djupintervjuerna.
Efter att ha läst dessa två kapitel inser vi att vi hade kunnat agerat annorlunda när vi bad om deltagarnas mejl från enkätundersökningen. Vi skulle ha formulerat det så att studenterna känner sig manade att lämna sin mejl och ställa upp i intervjun. Detta hänvisar vi till information från kapitel 3 som säger att när man skriver på något på papper är man mer förpliktigad att fullfölja uppdraget än vid en muntlig överenskommelse.
Vi ser framemot föreläsningen och att få en djupare inblick i hur man kan påverka människor!
/Grundlärare
https://www.youtube.com/watch?v=K2MrzXPlt8o
SvaraRadera